T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Valiliğimiz Sosyal Tesis Konferans Salonunda düzenlenen toplantıda Çankırılılarla bir araya geldi.
"Vatandaş ile İdare Arasında Çıkan İhtilafların Çözümünde Kamu Denetçiliği Kurumunun Rolü" kapsamında düzenlenen "Ombudsman Çankırılılarla Buluşuyor" toplantısına Valimiz Abdullah Ayaz, Çankırı Belediye Başkanı İsmail Hakkı Esen, Cumhuriyet Başsavcısı Oğuz Şükrü Ener, Çankırı Karatekin Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Harun ÇİFTÇİ, Baro Başkanı Av. Mustafa Deniz, Vali Yardımcısı Şahin Bayhan, Vali Yardımcısı Recep Yüksel, kaymakamlar, STK temsilcileri, kamu personelleri, muhtarlar ve çok sayıda davetli katıldı.
Program, saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşımızın okunmasının ardından Kamu Denetçiliği Kurumu tanıtım filminin izlenmesiyle başladı. Filmin ardından Çankırı Karatekin Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Harun Çiftçi, Belediye Başkanı İsmail Hakkı Esen ve Valimiz Abdullah Ayaz birer konuşma yaptılar.
Valimiz Abdullah Ayaz konuşmasında " Dünya değişim geçirmekte, dünyanın geçirdiği bu değişimle birlikte ülkemiz de çok hızlı bir değişim geçirmekte. Bilgiye şu anda erişim daha hızlı. Bunun için toplumumuzda muazzam bir dönüşüm, değişim, bilgi ve eğitim seviyesinin artışını hep beraber görmekteyiz. Tüm bunlarla birlikte muhakkak kamu hizmetlerinde, kamu kurumlarında ve kamu hizmetini sunanlarda da bir değişim kaçınılmaz. Son dönemde bu konuda çok büyük adımlar attığımızı memnuniyetle ifade etmek istiyorum. Kamu kurumlarımızda sunduğumuz kamu hizmetlerimizde, kamu personelimizin eğitiminde, gelişen ve değişen dünyaya, insanımıza ayak uydurmada büyük çabalar ve büyük gayretler sarf ettik. Bu konuda da çok büyük mesafe aldığımızı ifade etmek istiyoruz. Ancak muhakkak ki insanlarla çalışıyoruz ve insanlarla beraber hizmet sunuyoruz. Bunun için eksiklikler, aksaklıklar ve zaman zaman yaşanan mağduriyetler olabilir. Ölçemediğimiz işi geliştirmenin imkanı yok. Yaptığımız işlerin ölçülmesine, yaptığımız işlerin denetlenmesine, bu denetimlerin sonucuna göre de yaptığımız, sunduğumuz hizmetlerle ilgili olarak gerekli değişimi, dönüşümü, düzeltmeleri yapmaya ihtiyacımız var. Ombudsmanlık kurumumuz da aslında tam bu amaca hizmet eden bir kuruluşumuz. Kamu hizmetlerimiz ve kamu kurumlarımızla ilgili yapılan denetimler ve bu denetimlerin sonuçlarına göre sunduğumuz hizmetleri değiştireceğiz, dönüştüreceğiz, düzelteceğiz ve yapacağımız düzeltmelerle yola devam edeceğiz. Vatandaşımız her şeyin en iyisine layık. Temel hedefimiz her vatandaşımızın her kurumumuzdan layık olduğu hizmeti en kısa sürede, en iyi şekilde, en layık olduğu şekilde almasını sağlamak. Bunun için gayret gösteriyoruz. Ben hem yapılacak olan denetimden, hem kurumlarımızla ilgili yapılacak her türlü şikayetten veya geri bildirimden büyük memnuniyet duyduğumu ifade etmek istiyorum. Çünkü bunlar olmazsa yola gerekli düzeltmeleri yaparak devam etme imkanımız olmayacak." dedi.
Daha sonra kürsüye gelerek katılımcılara hitap eden Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç da; "Kamu denetçiliği kurumu belirtildiği gibi Anayasanın 74. maddesinde yer alan anayasal bir kurum. Kurumun ana görevi idare ile vatandaş arasında problem çıktığında, sorunlar yaşandığında mahkemeye gitmeden bunları dostane bir şekilde çözmek. Bir bakıma Kamu Denetçiliği Kurumu devlet kurumlarıyla, hizmet veren kamu kurumlarıyla vatandaş arasında bir arabulucu, dostane çözüm üreten bir kurum. Bir hakem rolünde kurum. Ne güzel hizmetlerimiz var. Sayın Valimin koordinesinde, kaymakamlarımız, belediyedeki arkadaşlarımız, illerdeki diğer müdürler ve kamu görevlileri veya belediyelerde çalışan yönetici arkadaşlarımız veyahut da üniversitelerimiz, hastanemiz her biri farklı farklı hizmetler sunuyorlar. Özellikle son yıllarda Sayın Cumhurbaşkanımızın da öncülüğünde bu hizmetlerin hem kalitesi arttı, hem de hizmetler çeşitlendi. Ancak buna rağmen devletimizi yönetenler Sayın Cumhurbaşkanımızın öncülüğünde dünyadan da örnekler alınarak, okullar yapıldı, öğretmenler görevinin başında, idareciler orada sınıflarda. Öğrenci sayısı azaltıldı, akıllı tahtalar oluştu. Hastaneler yenilendi, cihazlar yenilendi, yeteri kadar doktor veya yardımcı personel var. Ama buna rağmen hizmette bir eksiklik, bir kusur, noksan, hata olursa bunu da düzeltmemiz gerekiyor. Doğal olarak bunu düzeltmenin yolu mahkemeler. Baro başkanımız da burada. Çankırı’da da bir sürü baroya kayıtlı avukat arkadaşlar var. Elbette mahkemeler olur, ama mahkemesiz bir çözüm olsun. Arabulucu rolünde bir çözüm olsun. Burada halkın avukatlığını yapacak bir kurum olsun. İşte Kamu Denetçiliği Kurumu buradan doğmuş. Bizim geleneğimizde, örfümüzde geçmiş devlet yönetimlerimizde hep insanımız yöneticisine şikayetini iletir. Yazılı olarak iletir, sözlü olarak iletir, gördüğü yerde iletir. Bu gelenek zaten vardı. Bunun kurumsallaşmış hali Kamu Denetçiliği Kurumu. Halkın avukatlığını yapıyoruz, halkın avukatlığını yaparken de insanımızdan hiçbir ücret almıyoruz. Diyoruz ki belediye başkanımız ne güzel hizmetler sundu, sayın valimizin öncülüğünde ildeki yönetici arkadaşlarımız, ilçelerde kaymakamlarımız, muhtarlarımız çok güzel hizmetler sunuyor. Ama olabilir ki bu sunulan hizmetlerden memnun kalmayabilirsiniz, daha iyisini talep edebilirsiniz veya alınan kararların sizin hak ve hukukunuzu ihlal ettiğini düşünebilirsiniz. İşte buna karşı mahkemeye de gidebilirsiniz ama mahkemeye gitmek için avukat tutacaksın, harç parası ödeyeceksin, pul parası ödeyeceksin, mahkemenin çalışma şekline göre belki dava uzayabilecek. İşte mahkemeye gitmeden önce müracaat edeceğiniz bir kurum var. Bize müracaat çok kolay. Dilekçe yazabilirsiniz, faks çekebilirsiniz, telefonla destek alabilirsiniz ama daha kolayı internet üzerinden derdinizi anlatabilirsiniz. Kurumumuzun bir özelliği daha var bize başvuru yapıldığı tarihten itibaren en geç altı ay içerisinde karara bağlanıyor. Çalışma düzenimizi ona göre kurduk. Diyelim ki valilik, belediye, üniversite veya hastane oranın yetkilisiyle irtibata geçiyor. Sizin sorununuzu oraya anlatıyor. İlla karar beklemeden çözüm üretebiliyorsa üretiyor. İşte biz buna dostane çözüm diyoruz. Bütün bunlar niçin? Ne güzel ülkemiz var, ne güzel insanlarımız var, yaşadığımız olaylarda bunları gördük. En son 15 Temmuz’da gördük. İşte bu güzel insanlarımız dünyadaki hizmetin en iyisine layık. Valilerimizin koordinesinde illerimizde kamu görevlileri çalışıyor. Belediye başkanlarımızla birlikte kamu hizmetleri veriliyor doğrudur. Valimizin, belediye başkanımızın iyi niyeti var. İyi niyetle karar alıyor ama onu uygulayacak olan personel sabah evden çıkarken eşiyle tartışmış olur veya babasına kızmış olur veya komşusuna kızmış olur, gittiğinizde size asık suratlı davranabilir veyahut da seninle mi uğraşacağım diyebilir. İşte bu durumda Kamu Denetçiliği Kurumuna başvuracaksınız. Tüm mesele insanımız şunu söylesin; Ne güzel ülkem, var ne güzel devletim var, ne güzel kamu hizmeti alıyorum, çocuklarımın ne güzel öğretmeni var, ilimde asayiş çok iyi, huzur var, hastanede verilen hizmet daha iyi. İşte bunları temin edebilmek için kurulmuş. Osmanlının manevi kurucusu Şeyh Edebali’nin Osman Gaziye vasiyeti var hepimiz okumuşuzdur. Özellikle devletin yönetiminde bulunanlara veciz bir cümlesi var. Hepimizin hatırladığı bir söz İnsanı yaşat ki Devlet yaşasın. İnsana yapılacak hizmet en kaliteli olsun, en iyi olsun. Niye, çünkü insan Kur’an-ı Kerim’in deyimiyle Eşref-i Mahlukattır. Yaratılmışların en güzelidir. Peygamber efendimizin bir hadisi şerifi var; “insanların en hayırlısı insanlara faydası olandır.” İşte Kamu Denetçiliği Kurumu da bu felsefe ve inançtan hareketle kurulmuş olan bir kurumdur." diye konuştu.
Konuşmaların sonrasında Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve Kamu Denetçileri katılımcıların talep ve şikayetlerini dinlediler.